نی لبک

بشنو از نی چون حکایت می کند......!

نی لبک

بشنو از نی چون حکایت می کند......!

من هم می میرم !

 

شعری زیبا از مرحوم سلمان هراتی که طراوت ایمان را با خود به همراه داشته وعشق را در تو جاری می کند .بخوانید :

 

من هم می میرم اما نه مثل ...harati.jpg


 

من هم می میرم
اما نه مثل غلامعلی
که از درخت به زیر افتاد
پس گاوان از گرسنگی ماغ کشیدند
وبا غیظ ساقه های خشک را جویدند
چه کسی برای گاوها علوفه می ریزد؟

harati.jpg

من هم می میرم
اما نه مثل گل بانو
که سر زایمان مرد
پس صغرا مادر برادر کوچکش شد
و مدرسه نرفت
چه کسی جاجیم می بافد؟


harati.jpg

من هم می میرم
اما نه مثل حیدر
که از کوه پرت شد
پس گرگ ها جشن گرفتند
و خدیجه بقچه های گلدوزی شده را
در ته صندوق ها پنهان کرد
چه کسی اسبهای وحشی را رام می کند؟


harati.jpg

من هم می میرم
اما نه مثل فاطمه
از سرما خوردگی
پس مادرش کتری پر سیاوشان را
در رودخانه شست
چه کسی گندم ها را به خرمن جا می آورد؟

harati.jpg

من هم می میرم
اما نه مثل غلامحسین
از مارگزیدگی
پس پدرش به دره ها و رود خانه های بی پل
نگاه کرد و گریست
چه کسی آغل گوسفندان را پاک می کند؟


harati.jpg

من هم می میرم
اما در خیابانی شلوغ
دربرابر بی تفاوتی چشمهای تماشا
زیر چرخ های بی رحم ماشین
ماشین یک پزشک عصبانی
وقتی که از بیمارستان بر می گردد
پس دو روز بعد
در ستون تسلیت روزنامه
زیر یک عکس 6در 4 خواهند نوشت
ای آنکه رفته ای...
چه کسی سطل های زباله را پر می کند؟

 

نظرات 3 + ارسال نظر
سهیل سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:59 ب.ظ http://del-neveshte.blogsky.com

شعر زیبا و پر معنایی بود
خوشحال میشم به منم سر بزنی
یا حق

سهیل دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 05:39 ق.ظ http://del-neveshte.blogsky.com

سلام
عیدت مبارک انشاالله که سال خوبی داشته باشی
یا حق

یگانه پنج‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:14 ب.ظ

ای بابا فقط میگی چرا نمیری؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد